Skip to content

Peter van der Laan, Digital Consultant

Digital Consultancy

Een expert inschakelen voor het verbeteren van een Digital Project? Vraag meteen een call aan!

Moovio Academy

Online trainingen waarmee uw kennis én het resultaat van uw online activiteiten groeit.

Peter van der Laan, doorgewinterd Digital Professional.

Peter_BW

Betrokken bij internetprojecten, al vóór de bubble in 2000 én de millenium-bug.

Ik heb het internet horen groeien van het inbellen met een modem, naar monetized content op Youtube en social marketing zien ontwikkelen van de dansende banaan op Hyves, naar GoPro slomo's op TikTok.

Al meer dan 20 jaar ben ik procesmatig actief in change- en crisismanagement, gedreven tot groei in digital marketing en gepokt-en-gemazeld in front-end development.

Laat mij contact opnemen!

Vul uw gegevens in en ik neem contact op over uw bericht.

Voer a.u.b. uw naam in
Voer alstublieft een geldig telefoonnummer in.
Vul alstublieft een bericht in.

Career Overview Peter van der Laan

  • Oktober 2019

    Moovio Academy

    In oktober 2019 is een start gemaakt met de Moovio Academy: trainingen voor Digital Professionals en Online Ondernemers

  • Juni 2019

    10 jaar Moovio

    "Nuchter over internet" al 10 jaar na de start, is Moovio nog altijd sterk in Digital Consultancy, het ondersteunen van ondernemers op het internet en betrokken bij online projecten bij organisaties.

  • Juni 2009

    Start Moovio, Nuchter over Internet

     "Iedereen kan online resultaat behalen!" Met die visie ben ik in 2009 begonnen met de dienstverlening van Moovio. Digital Consultancy op het gebied van techniek, marketing, conversie en design. Strategisch advies, voor ieder die het nodig heeft.

  • November 2007

    Digital Nomad & Volunteer

    "Travelling the World" om te werken bij vrijwilligersprojecten in India, Myanmar, Nepal, Cambodja, Laos, Thailand en Kyrgyzstan. Goed bereikbaar via internet voor diverse kleiner projecten op freelance-basis.

  • Maart 2007

    Marketing Manager | BestThings

    BestThings is één van de meest succesvolle beheerders van diverse online cadeau-shops.

    Nadruk in de functie Marketing Manager (interim) lag op het sturen op conversie optimalisatie en het aangaan van strategic partnerships waarbij we de rol van een webshop als influencer verder uitbouwden.

  • September 2004

    Organic Search Consultant | Traffic4U

    Organic Search Consultant bij de marktleider in SEO.
    Strategisch en resultaatgericht zoekmachine optimalisatie advies en technische aanpassingen van websites
    voor betere vindbaarheid voor klanten als Coca Cola Enterprises, l'Oreál Paris, Garnier, Maybelline New
    York en Oxxio en Renault. Betrokken bij innovatieve ideeën voor het maximaliseren van de conversie van Adwords campagnes.

  • December 2002

    Information Technology Project Manager | EDS

    Managen van Informatie Technologie projecten bij opdrachtgevers als Aegon, ABN-AMRO en NuoN en de NS.

  • November 2001

    Change Manager | EDS

    ITIL gecertificeerd Change Manager, voor opdrachtgever Aegon, ter bescherming van de Quality of Service van de IT-infrastructuur.

  • Augustus 2001

    Front-end webdeveloper | EDS

    Front-end webdeveloper voor projecten als Daimler-Chrysler, EDS Intranet en Friesland-Coberco.

  • Juni 2001

    Manager application test-team, Ad-Interim | EDS

    Coördineren van een testteam voor de uitrol van het Geographical Information System (GIS) bij opdrachtgever NuoN.

  • november 1999

    Internet Application Developer | Minos

    Front-end developer en UX designer bij dé e-commerce pionier van Nederland. Innoveren en programmeren bij de bedenker van de moderne shopping cart.

    Minos ontwikkelde het idee om in 3 kliks ieder product uit een catalogus vind- en bestelbaar te maken. Vóór deze doorbraak, bestelden internetgebruikers nog door formulieren in te vullen met het overnemen van artikelnummers uit een papieren catalogus.

    Early adopters waren Heineken, Bol.com, DeWit® gereedschappenfabriek en Veldmans onderdelen.

  • Agustus 1979

    Peter van der Laan geboren

Waarom Digital Consultant Peter van der Laan?

Resultaatgericht

Gedreven door de kick van het scoren. Snel resultaat en actie, want "praatjes vullen geen gaatjes". Of het nu gaat om de keuze voor een software-platform, of het vergroten van het aantal bezoekers: snel en doortastend werken we naar een oplossing.

Analytisch

Feiten en omgevingsvariabelen verzamelen, plus de organisatiestructuur en -cultuur doorgronden. Alleen op die manier kom ik tot de juiste werkwijze. Want alleen als een solution draagvlak heeft, kan deze leiden tot een long-term verandering.

Technisch onderlegd

Wat is theorie waard als je het niet toepast? Met dat in het achterhoofd heb ik gezorgd voor ervaring 'op de werkvloer': van webdeveloper, tot projectmanager en medewerker e-commerce, ik heb het allemaal aan m'n skill-set toegevoegd.

Peter van der Laan: Digital Professional.

Al meer dan 20 jaar procesmatig actief in internet projectmanagement, gedreven tot groei in digital marketing

Scroll To Top